Teden 2: od 23 . 3. do 27. 3. 2020

SLOVENŠČINA

 V DZ (str. 117–120) si preberi značilnosti opisa poti in reši naloge. Zapis iz modrega okvirja na str. 117 prepiši v zvezek (stran jezik). V zvezek tvori opis poti od OŠ heroja Janeza Hribarja do ZD Cerknica (pomagaš si lahko z zemljevidom).
Besedilo napiši v Wordov dokument ali v zvezek in ga skeniraj ali fotografiraj in nam ga pošlji do petka, 27. 3. 2020, do 12. ure.Preveri tudi rešitve od prejšnjega tedna: registriraj se na www.irokus.si, s klikom na rumeni gumb ‘Dodaj brezplačna gradiva’ si dodaj vse znane DZ in učbenike. Nato se vrni v svojo i Zbirko. Učbenike lahko prelistaš, v spodnji orodni vrstici pa najdeš tudi gumb, ki razkrije rešitve.V soboto, 21. marca, smo obeležili SVETOVNI DAN POEZIJE. Vzemi si čas in tudi sam preberi nekaj pesmi. Izberi si eno (na spletu ali v knjižni različici) in nam jo pošlji preko e-pošte do petka, 27. 3. 2020, do 12. ure.
V sporočilo zapiši:
– o čem govori,
– zakaj ti je všeč oz. zakaj si izbral to pesem.

MATEMATIKA

Klikni na gumbek in najprej preveri rešitve nalog in izpolnjenih učnih listov preteklega tedna. Rešitve – opis in vrsta prizem  Rešitve – površina 4-stranih prizem, kocka in kvader

V kolikor še nisi poslal učiteljici fotografije domače naloge, to naredi najkasneje do konca tega tedna, lahko skupaj z nalogo tega tedna.

Klikni na gumbek in delaj po navodilih. Natančno jih preberi ter učne liste ustrezno izpolni. V kolikor imaš možnost, si liste lahko natisneš, sicer snov in naloge zapiši v zvezek.

1. in 2. skupina: Ponavljanje in utrjevanje  Ponavljanje – površina 4-stranih prizem, kocka in kvader

Prostornina štiristranih prizem  Prostornina 4-stranih prizem

3. skupina:  Ponavljanje in utrjevanje Ponavljanje – opis in vrste prizem

Površina štiristranih prizem, kocka in kvader  Površina 4-stranih prizem, kocka in kvader

Rešitve boš lahko preveril naslednji teden.
Če boš imel pri reševanju kakšno vprašanje, ga pošlji po e-pošti učiteljici matematike.
Želimo ti uspešno delo😊 .

ANGLEŠČINA

 – Poslušaj besedilo v U str. 51/6 (posnetek najdeš v Irokusu) in v zvezek odgovori na vprašanja v c. nalogi.
– V nekaj povedih zapiši obnovo novice, ki si jo prebral ali slišal. Uporabi čas present perfect. Novico pošlji učiteljici v pregled.
– Poslušaj pogovor v U str. 52/2. Oglej si primere, kjer je rabljen čas present perfect. Prepiši drsnico. Yet, already-V zvezek reši nalogi v U str. 53: 4.a in 4. b.- V DZ str. 44 reši nalogo 1.

GEOGRAFIJA

V tem tednu boste ponovili značilnosti podnebij, ki so značilna za našo državo ob učnem listu, ki je v priponki.  UL Kraje, ki jih prikazujejo klimogrami, poiščite na zemljevidu.
Če boste imeli pri reševanju učnega lista kakršnokoli vprašanje, nama z učiteljico Simono sporočite preko e-pošte in pomagali vam bova. Rešen učni list nama pošljite v pogled najkasneje do petka, 27. 3. 20202.Želiva vama uspešno delo in ostanite zdravi.

ZGODOVINA

 V okviru zadnjega tematskega sklopa: Slovenci v 20. in 21. stoletju imate v zvezku že dva podnaslova: Slovenci in prva svetovna vojna in Zakaj so se Slovenci odločili za Kraljevino SHS. Verjamem, da ste rešili učna lista v priponki na ti temi. Rešena učna lista nama preko e-pošte pošljite v pogled najkasneje do 24. 3. 20202.

Če ste imeli ali boste imeli v prihodnje kakršnekoli težave, nama z učiteljico Simono sporočite preko e-pošte in pomagali vam bova.
V tem tednu boste predelali nadaljnje vsebine v učbeniku na strani 84 v okviru teme: Zakaj so se Slovenci leta 1918 odločili za Kraljevino SHS in rešili učni list v priponki, kjer imate vsa navodila. UL 1

Na straneh 85 in 86 boste pozorno prebrali besedilo, oba zgodovinska vira, da boste vedeli, kaj nam sporočata  in natančno pregledali, kaj vam sporoča  slikovno gradivo. Preberite tudi podlistek o vam že poznanem Rudolfu Maistru. Ko boste to predelali, vam ne bo težko rešiti naloge na učnem listu, ki je v priponki. UL 2 V zvezek zapišite naslov: Kako so bile določene slovenske meje po prvi svetovni vojni in prilepite rešen učni list, če le imate možnost ali pa prepišite vsebine učnega lista v zvezek.Rešena učna lista nama pošljite v pogled najkasneje do 27. 3. 2020.

BIOLOGIJA

9.A

NASTAJANJE, RAZŠIRJANJE IN IZUMIRANJE VRST
Preveri rešitve delovnega lista, ki si ga reševal prejšnji teden. Rešitve

Razvoj organizmov
Naloga: Izdelaj časovni trak razvoja organizmov
Pri pouku si prejel delovni list (časovni trak razvoj organizmov). Za tiste, ki ste manjkali se nahaja v prilogi. Razvoj življenja
S pomočjo predstavitve Razvoj organizmov oblikuj zapis v zvezek. Razreži časovni trak, ki si ga prejel na delovnem listu in prilepi k določeni dobi. Vsako geološko dobo opiši (kakšne so bile razmere na Zemlji) ter prilepi del delovnega lista in poimenuj organizme.

9. B

NASTAJANJE, RAZŠIRJANJE IN IZUMIRANJE VRST
Preveri rešitve delovnega lista*, ki si ga reševal prejšnji teden.  Rešitve

NARAVNI IZBOR
1. V priponki je dodano gradivo o naravnem izboru, ki si si ga ogledal že v šoli, do strani 6. Naravni izbor

Preglej ali ti pri zapisu v zvezek kaj manjka. Manjkajoče zapise dopolni in ponovi, kaj je naravni izbor.
2. Da boš lažje razumel naravni izbor, si oglej na primeru brezovega pedica, na strani 7 in 8. O primeru brezovega pedica preberi v učbeniku na strani 69.
3. V gradivu je podan še en primer (sova in miši) na straneh 9-14. Oglej si ga ob sličicah.
4. V zvezek zapiši še besedilo na straneh 15 – 20.
5. Poleg naravnega izbora poznamo tudi umetni izbor. Primere umetnega izbora si oglej na straneh 21-23.
6. Na strani 24 preberi navodilo in reši nalogo. Če imaš možnost tiskanja, si delovni listič s hrošči natisni, drugače tabelo s hrošči nariši.

KEMIJA

MAŠČOBE
1. V zvezek napiši naslov Zgradba maščob.
2. S pomočjo PPT * v zvezku naredi zapis (1. 2. in 3. prosojnica) Maščobe3. Odgovori na vprašanja (4. prosojnica) in oblikuj zapis v zvezku.Za ponovitev in utrditev znanja reši naloge (1-11) v spletnem učbeniku https://eucbeniki.sio.si/kemija9/1103/index5.html

LIKOVNA UMETNOST

Fotografiraj likovni izdelek iz prejšnjega tedna (tihožitje) in mi ga pošlješ na moj elektronski naslov. Če imaš pri tem težave, me obvesti.
Pred teboj je nova likovna naloga, ki bo zahtevala več ur dela. Izdelal boš kip iz plastike. Za prvi teden imaš navodila in postopek izdelave v priponki. NavodilaČe imaš težave pri odpiranju dokumenta ali sami izdelavi, me kontaktiraj. Bodi inovativen in ustvarjalen.

ŠPORT

Tudi v tem tednu ne pozabite na fizično aktivnost, ki bo pomembno vlivala na vaše vsakodnevno počutje. Vsebine najdete tukaj. Šport

FILMSKA VZGOJA

NALOGA
Ta teden si na spletni strani http://www.solafilma.si/sl/filmska-baza oglejte film ali filmček po izbiri. Zanimivi so tudi filmi, ki opisujejo filmske poklice.DEJAVNOST PRED OGLEDOM
Za ogled filmov na tej spletni strani, se morate registrirati. To naredite na povezavi http://www.solafilma.si/sl/registracija.
Tukaj lahko pogledate sliko izpolnjenih podatkov za registracijo.FVZ Izpolnite tako kot piše, le da uporabite svoje ime in priimek, svoj e-naslov in si izmislite svoje geslo, ki si ga zapišite, da ga ne boste pozabili.DEJAVNOST PO OGLEDU
Po ogledu (najkasneje do petka, 27. 3. 2020, do 12.00) mi na moj e-naslov katarina.zbacnik@guest.arnes.si napišite, kateri film ste si izbrali. Zakaj ravno tega (ali vas je pritegnil naslov, napovednik ali kaj drugega)? Napišite še svoje mnenje o ogledanem filmu in ga tudi utemeljite (npr. Bil mi je všeč, ker …. ali Ni mi bil všeč, ker …).

LIKOVNO SNOVANJE 3

Zanima me, kako ti je uspelo narisati fantazijsko drevo. Tvoja naloga za ta teden je, da izdelek dokončaš, ga fotografiraš in mi ga pošlješ na moj elektronski naslov.

KEMIJA V ŽIVLJENJU

Pozdravljeni!
Pri pouku si spoznal kromatografijo. S pomočjo nalog Vpliv oči in možganov na zaznavo barve boš nadgradil svoje znanje in spoznal pomen oči in možganov za zaznavanje barv.
Osvežil boš razumevanje procesa gledanja, spoznal boš pomen vitamina A in vlogo vidnih pigmentov v zaznavanju svetlobe ter ugotovil, kakšen je pomen možganov in zavesti v dojemanju vidnega impulza.

RAZREDNA URA

9.A

Devetošolci, lepo pozdravljeni.
Zakorakali smo v drugi teden malo drugačnega dela in učenja. Upam, da ste  naredili vse, kar je bilo potrebno in ste z zanimanjem pregledali,  s čim se boste ukvarjali v tem tednu.
Rada bi vedela, kako vam gre, s čim se zaposlite, da čas hitreje mine. Zato mi do konca tega tedna na tatjana.lekan@guest.arnes.si pošljite kratko e-sporočilo.
Vaša  sporočila me zelo razveselijo. Hvala vsem, ki ste sporočila pošiljali že prejšnji teden.

Razredničarka Tatjana Lekan

9. B

Devetošolci pozdravljeni,
z nekaterimi sem vsakodnevno v stikih, z drugimi manj. To bi rada vsaj malo spremenila, zato ste dobili »domačo nalogo za razredno uro«.
Ne ustrašite se!
Želim le, da mi pošljete kratko e-pošto o tem, kako preživljate dneve, kako se spopadate s šolskimi obveznostmi ipd.
Ostanite zdravi! Ostanite doma!

Vaša razredničarka
Katarina Zbačnik, katarina.zbacnik@guest.arnes.si

MLADINSKI PEVSKI ZBOR

Na spodnji povezavi si oglej videoposnetek pesmi You raise me up. Pesem ob videoposnetku večkrat prepoj, da si zapomniš besedilo pesmi. https://www.youtube.com/watch?v=gZt9VnWRZes

FIZIKA

Če imaš kakršnokoli vprašanje ali težavo, piši na albina.ponikvar@guest.arnes.si . Delo za ta teden sem razdelila v tri sklope.

Do srede, 25. 3. 2020, mi po el-pošti na kratko napiši, kako je potekalo tvoje delo, pri čem si imel največ in pri čem najmanj težav in kako si bil pri reševanju uspešen. Napiši tudi, če potrebuješ pomoč pri kateri od nalog. Če imaš možnost, rešene naloge slikaj, sicer jih bom pogledala, ko se vrnemo v šolo.

Gradivo pozorno preberi (pripravila ga je učiteljica iz OŠ Polje). Če česa ne razumeš, si pomagaj z učbenikom za fiziko Moja prva fizika 2 ali s spletnim učbenikom, ki ga najdeš na povezavi: https://eucbeniki.sio.si/fizika9/index.html
V zvezek prepiši samo besedilo na prosojnicah, ki so bele.
Drugi sklop najdeš pod gumbkom. Električni naboj
Tretji sklop najdeš pod gumbkom. Električni tok
Do petka, 27. 3. 2020, po elektronski pošti napiši, kako ti je uspelo predelati prosojnice. Zapis v zvezku bom pogledala, ko bomo prišli v šolo.

OBDELAVA GRADIV: UMETNE SNOVI

V preteklem tednu si imel za nalogo, da se preizkusiš v modeliranju s programom SketcUp. Zanima me, kako si bil uspešen.
Prosim, da mi do četrtka, 26. 3. 2020, sporočiš kako ti je šlo in pošlješ fotografijo opravljene naloge.V tem tednu boš načrtoval uporaben izdelek iz odpadne embalaže (plastenka, tetrapak, lonček…).
Sedaj, ko smo več doma, se v vsakem gospodinjstvu nabere tudi več odpadne embalaže. Prihaja čas, ko bo počasi potrebno posaditi semena ali presaditi rože. Ker so tehnične trgovine in cvetličarne  zaprte, se bo potrebno s posodami za sajenje znajti drugače. Pred seboj imaš izziv: Iz odpadne embalaže izdelati  dekorativen lonček za rastline.
Pri tem uporabi vse svoje znanje o obdelavi umetnih snovi, iznajdljivost, domišljijo in ustvarjalnost. Poleg odpadne embalaže iz umetnih snovi, lahko uporabiš tudi druge materiale, ki jih najdeš doma.
Nekaj idej lahko najdeŠš tukaj OGU ali na spletni strani https://www.pinterest.com/.Če boš imel pri delu težave, mi sporoči po e-pošti, fotografijo opravljenega dela pa pričakujem do petka, 3. 4. 2020. Želim ti veliko uspeha, pri načrtovanju uporabnega izdelka. Bodi kreativen, da ti bo  lonček za rastline v ponos in lepa dekoracija vašega doma.

GLASBENA UMETNOST

Na spodnji povezavi preberi povzetek o jazzu. V zvezek naredi zapis.

https://eucbeniki.sio.si/gum9/3236/index5.html

Za vsa vprašanja sem vam dosegljiva na naslovu anemarija.stefancic@guest.arnes.si