Teden 2: od 23. 3. do 27. 3. 2020

SLOVENŠČINA

V DZ (str. 77–80) si preberi značilnosti definicije in seznama ter reši naloge. Zapisa iz modrega okvirja na str. 77 in 78 prepiši v zvezek (stran jezik).

Preveri tudi rešitve od prejšnjega tedna: registriraj se na www.irokus.si, s klikom na rumeni gumb ‘Dodaj brezplačna gradiva’ si dodaj vse znane DZ in učbenike. Nato se vrni v svojo i Zbirko. Učbenike lahko prelistaš, v spodnji orodni vrstici pa najdeš tudi gumb, ki razkrije rešitve.

V soboto, 21. marca, smo obeležili SVETOVNI DAN POEZIJE. Vzemi si čas in tudi sam preberi nekaj pesmi. Izberi si eno (na spletu ali v knjižni različici) in nama jo pošlji preko e-pošte do petka, 27. 3. 2020, do 12. ure.
V sporočilo zapiši:
– o čem govori,
– zakaj ti je všeč oz. zakaj si izbral to pesem.

MATEMATIKA

Klikni na gumbek in najprej preveri rešitve nalog in izpolnjenih učnih listov preteklega tedna.  Rešitve in pojasnilo 3. b
V kolikor še nisi poslal učiteljici fotografije domače naloge, to naredi najkasneje do konca tega tedna, lahko skupaj z nalogo tega tedna.
Klikni na gumbek in delaj po navodilih. Snov in naloge zapiši v zvezek. Koti
Svoje ugotovitve boš lahko preveril naslednji teden.
Če boš imel pri reševanju kakšno vprašanje, ga pošlji po e-pošti učiteljici matematike.
Želimo ti uspešno delo 😊.

ANGLEŠČINA

7.A

Sledi vaša priljubljena naloga: Extra exercises v U: str. 56 J Za pomoč pobrskaj po zvezku, učbeniku in učnem listu.UL

Nalogo napišeš v zvezek ali v Word dokument. Nalogo slikaj in pošlji učiteljici v pregled (e-pošta).
Za ponavljanje rešite naloge Nivojski pouk v DZ: str. 47 – 50, in Module review DZ: str. 51. (Nova izdaja DZ: str. 40 – naloga 1, 2, 3; str. 41 – naloga 1)

Če imaš vprašanje, ali želiš pokazati in preveriti svojo nalogo, lahko pišeš učiteljici: sabina.nardin@guest.arnes.si

7.B

– Preberi besedilo o Anne Boleyn in odgovori na vprašanja o njej. Anne Boleyn

– Poslušaj besedilo (Irokus) v U str. 60 in ga nato glasno preberi.
– Poglej izjave v U str. 61/2b. Če so izjave napačne jih popravi v zvezek.
– Poglej si čase v besedilu. Opazuj nov čas: She was wearing a long grey dress. Premisli, kako ga tvorimo. Prepiši drsnici. Past continuous

V pomoč ti je lahko tudi razlaga na posnetku: https://www.youtube.com/watch?v=lBRpFiAyg50.
– V zvezek reši nalogo U 61/4. Pošlji jo učiteljici v pregled.
– V DZ reši 54/1., 2.

NARAVOSLOVJE

Pozdravljeni!
Predvidevam, da ste se prejšnji teden malce lovili z iskanjem snovi o spužvah. Učiteljici sta namreč obrnili učno snov na glavo, saj teh tem ni v naših učbenikih. Tematiko in s tem tudi vaše delo sva poenostavili. V prihodnji tednih boste raziskovali posamezne skupine živali, in sicer le na spletnih straneh.
Za pregled odgovorov prejšnjega tedna prilagam gradivo SPUŽVE.Spužve OŽIGALKARJIOb pomoči interneta razišči skupino živali, OŽIGALKARJI. V zvezek odgovori na vprašanja:
1. Kaj je glavna značilnost vseh ožigalkarjev?
2. Zgradba: Kakšno obliko imajo ožigalkarji na morskem dnu in kakšno tisti, ki prosto plavajo? Nariši obe obliki.
3. Kako se premikajo?
4. Kako se prehranjujejo? (Na kakšen način izločajo neprebavljene dele hrane?)
5. Kako dihajo?
6. Kako se razmnožujejo? (spolno in nespolno)
7. Naštej nekaj živali, ki jih uvrščamo med ožigalkarje?IGLOKOŽCI
Ob pomoči interneta razišči skupino živali, IGLOKOŽCI.
Razdelimo jih na: morske zvezde, morske ježke, morske lilije, kačjerepe in brizgače
1.    Razišči kakšne so skupne značilnosti predstavnikov iglokožcev.
2.    Razloži pojem iglokožec.
3.    V pomoč ti prilagam nekaj spletnih strani :
https://sl.wikipedia.org/wiki/Iglokožci
https://eucbeniki.sio.si/nar7/2009/index5.html
https://sl.wikipedia.org/wiki/Morske_zvezde
4.    Razišči, kako se premikata morska zvezda in morski ježek?

ZGODOVINA

Verjamem, da ste v prejšnjem tednu odgovorili na vprašanja o stari Grčiji in rimski državi, odgovore zapisali v zvezek ter prilepili v zvezek tudi učni list. Pogrešam vaše odzive, da vam posredujem povratno informacijo.
Če ste imeli ali boste imeli v prihodnje kakršnekoli težave, mi sporočite preko e-pošte in pomagala vam bom.V tem tednu boste samostojno začeli osvajati vsebine novega tematskega sklopa in istočasno tudi novega zgodovinskega obdobja, ki sledi staremu veku, to je SREDNJI VEK. Oglejte si PP na to temo Srednji vek in v zvezek zapišite naslov ter prepišite v zvezek delitev srednjega veka in najpomembnejše dogodke v posameznem obdobju.Za naslednjo učno uro boste na začetku rešili rebus na PP.  Preseljevanje  Rešitev vas bo pripeljala do novega tematskega naslova, ki ga zapišete v zvezek. Če boste imeli težave, si pomagajte z učbenikom na strani 85, kjer se v naslovu skriva rešitev rebusa. S pomočjo besedila in karte v učbeniku na straneh 87/88 ter PP boste spoznali, kaj je bilo preseljevanje ljudstev. To je tudi prvi podnaslov zgodnjega srednjega veka, ki ga zapišete v zvezek. Natančno preberite besedilo: Kdo so bili Germani in Slovani (učbenik str. 87) ter Huni (besedilo v učbeniku na str. 88, pod karto in na PP). Primerjali boste njihova življenja. S pomočjo besedila v učbeniku na str. 88 boste spoznali tudi vzroke, zakaj so germanska ljudstva začela vpadati na ozemlje rimskega cesarstva, kar je bil tudi glavni vzrok za njegov propad. To pa že veste!! Ko boste to delo opravili, poglejte nadaljevanje PP. Dobro si oglejte vse karte in preberite besedilo. Na predzadnji in zadnji elektronski prosojnici je tabelska slika, ki jo prepišite v zvezek. Pradomovino Slovanov, Germanov in Hunov poiščite na zemljevidu (polistajte po atlasu, saj to že dobro znate!).Želim vam uspešno delo. Vem, da to zmorete. Ostanite zdravi.

GEOGRAFIJA

Ponovite države in glavna mesta Severne Evrope in le te vpišite v nemo karto Severne Evrope, ki jo imate v priponki. S Evropa Če imate možnost, nemo karto natisnite in prilepite v zvezek. Če še niste v zvezek napisali naslova: Severna Evropa, to storite sedaj.
Drugi del zadolžitve v tem tednu boste opravili s pomočjo učbenika (od str. 81 do 84) in karte v atlasu na strani 80. V zvezek napišite nov naslov: Površje Severne Evrope. Ob sliki v učbeniku na strani 81 si oglejte prerez Skandinavije od norveške obale do Finske plošče in ob tem boste spoznali površje Severne Evrope. Naravne oz. površinske enote poiščite na karti in jih označite na nemi karti Severne Evrope (Skandinavsko gorovje, Finska in Ruska plošča). Ne pozabite narediti legendo. Na strani 82 si oglejte faze nastanka fjorda in le tega primerjajte z nastankom ledeniške doline, kar že znate, na strani 83 si oglejte sliko in preberite, kaj je fjell, na strani 84 pa si oglejte sliko in preberite, kaj je gejzir.  Nove pojme: fjord, fjell in gejzir si napišite v zvezek in pripišite razlago le teh.
Če boš imel pri delu kakšno vprašanje, mi ga pošlji po e-pošti in pomagala ti bom.  Želim vam uspešno delo in ostanite zdravi.

LIKOVNA UMETNOST

7. A

Fotografiraj likovni izdelek iz prejšnjega tedna (ptica na veji) in mi ga pošlješ na moj elektronski naslov. Če imaš pri tem težave, me obvesti.
Pred teboj je nova likovna naloga. Iz odpadnega kartona boš izdelal reliefni obraz. Za izdelavo potrebuješ:
— nekaj kosov debelejšega kartona z različno površino (gladek, rebrast, papir z vzorci)
— škarje in lepilo
— časopisno podlago za zaščito mize
Iz večjega kosa kartona izreži obliko obraza, ki bo podlaga za nadaljnje delo. Na podlago z različnimi kosi kartona oblikuj reliefni obraz. Bodi inovativen in ustvarjalen.  Tukaj najdeš dva primera likovnega dela, ki ti bosta v pomoč. Reliefni obraz

SODOBNA PRIPRAVA HRANE

Dragi učenci! Čas, ko ste doma zaradi izrednih razmer lahko izkoristite tako, da sami aktivno »gospodinjite« in tako pomagate staršem, bratom in/ali sestram.
Zavihajte rokave in pripravite glavno jed in sladico za vse družinske člane, po svoji izbiri. Seveda vam pri tem lahko člani družine pomagajo. Vi pa bodite »Mali šefi« tako, da modro in usklajeno vodite domačo ekipo. Da bo vzdušje prijetnejše, poskrbite še za osnovni pogrinjek. Za pomoč pri pogrinjkih dodajam sliko. Pogrinjek
Ko bomo skupaj nazaj v šoli, bodo to tvoje dragocene izkušnje, ki jih boš delil z nami.
»Rezultate« fotografiraj in učiteljici posreduj na e-mail. Pri tem ti lahko pomagajo starši. V zvezek pa le zapiši oba recepta. Če imaš zvezek v šoli, oba recepta zapiši na bel list, da ju boš kasneje prilepil.
Vaših jedi se že veselim 🙂
Lahko pa slediš povezavi http://kuhajmoskupajoshjh.simplesite.com/445457318 in opraviš slastne naloge 👌.

Hejdi Baraga: hejdi.baraga@guest.arnes.si

ŠPORT

Tudi v tem tednu ne pozabite na fizično aktivnost, ki bo pomembno vlivala na vaše vsakodnevno počutje. Vsebine najdete tukaj. Šport

FILMSKA VZGOJA

NALOGA
Ta teden si na spletni strani http://www.solafilma.si/sl/filmska-baza oglejte film ali filmček po izbiri. Zanimivi so tudi filmi, ki opisujejo filmske poklice.DEJAVNOST PRED OGLEDOM
Za ogled filmov na tej spletni strani, se morate registrirati. To naredite na povezavi http://www.solafilma.si/sl/registracija.
Tukaj lahko pogledate sliko izpolnjenih podatkov za registracijo.FVZ Izpolnite tako kot piše, le da uporabite svoje ime in priimek, svoj e-naslov in si izmislite svoje geslo, ki si ga zapišite, da ga ne boste pozabili.DEJAVNOST PO OGLEDU
Po ogledu (najkasneje do petka, 27. 3. 2020, do 12.00) mi na moj e-naslov katarina.zbacnik@guest.arnes.si napišite, kateri film ste si izbrali. Zakaj ravno tega (ali vas je pritegnil naslov, napovednik ali kaj drugega)? Napišite še svoje mnenje o ogledanem filmu in ga tudi utemeljite (npr. Bil mi je všeč, ker …. ali Ni mi bil všeč, ker …).

RAZREDNA URA

7.A

Sedmošolci pozdravljeni,
Želim, da mi pošljete kratko e-pošto o tem, kako preživljate dneve, kako se spopadate s šolskimi obveznostmi ipd.

Vaš razrednik
Aleš Ožbolt, ales.ozbolt@guest.arnes.si

7.B

Sedmošolci pozdravljeni,
Z nekaterimi sem vsakodnevno v stikih, z drugimi manj. To bi rada vsaj malo spremenila, zato ste dobili »domačo nalogo za razredno uro«.
Ne ustrašite se!
Želim le, da mi pošljete kratko e-pošto o tem, kako preživljate dneve, kako se spopadate s šolskimi obveznostmi ipd.
Pogrešam vas!

Vaša razredničarka
Iva Jakše Sterle, iva.jakse-sterle@guest.arnes.si

MLADINSKI PEVSKI ZBOR

Na spodnji povezavi si oglej videoposnetek pesmi You raise me up. Pesem ob videoposnetku večkrat prepoj, da si zapomniš besedilo pesmi.
https://www.youtube.com/watch?v=gZt9VnWRZes

TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA

Upam, da si se uspešno registriral in prijavil na spletno stran https://www.irokus.si/, ter opravil nalogo prejšnjega tedna.
Prosim, da mi do torka, 24. 3. 2020, sporočiš kako ti je šlo in pošlješ fotografijo opravljene naloge.V tem tednu boš raziskal Prednosti in slabosti umetnih snovi.

  • V učbeniku Prava tehnika 7 si poglej tabelo, kjer so opisane prednosti in slabosti umetnih snov na strani 35.
  • Na bel brezčrtni list papirja napiši naslov Prednosti in slabosti umetnih snovi.
  • S pomočjo tabele  v priponki  UL si nariši podobno tabelo na list in jo izpolni. Sličice si lahko narišeš ali izrežeš iz letakov, revij…

Če boš imel pri delu težave, mi sporoči po e-pošti, fotografijo opravljenega dela pa pričakujem do petka, 27. 3. 2020.
Želim ti prijetno raziskovanje izdelkov iz umetnih snovi.

OBDELAVA GRADIV: LES

Nekateri učenci ste že začeli z načrtovanjem in izdelavo pručke. Za vas tokrat naloge ni.
Vsi tisti, ki še niste oblikovali  ideje za pručko iz smrekovega lesa, pa imate naslednjo nalogo:

  • Na voljo imaš lepljen smrekov les  velikosti 200 x 18 x 1000 mm in okroglo palico.
  • Skiciraj idejo za pručko, ki jo boš izdelal  iz lesa, ki ga imaš na razpolago.
  • Iz kartona (ali tršega papirja) izreži sestavne dele pručke v naravni velikosti.

Pri načrtovanju nog  pazi na smer rasti lesa.
Pri iskanju ideje za pručko si lahko pomagaš s slikami na spletu, mogoče imate tudi doma kakšno, še bolje pa bo, če narišeš svojo idejo.
Če boš imel pri delu težave, mi sporoči po e-pošti, fotografijo opravljenega dela pa pričakujem do torka, 31. 3. 2020.
Šablone iz kartona, potrebne  za izdelavo pručke, pa prinesi k prvi uri pouka.

Želim ti veliko uspeha, pri načrtovanju uporabnega izdelka. Bodi kreativen, da ti bo pručka v ponos.

DOMOVINSKA IN DRŽAVLJANSKA KULTURA IN ETIKA

Upam, da ti je uspelo urediti zapis o Evropski uniji, kar je bila naloga prejšnjega tedna. Ta teden bo namenjen utrjevanju in preverjanju znanja.
1. Na navedenih povezavah si oglej 2 posnetka (vir: Infodrom). Po ogledu 1. posnetka v zvezek napiši Infodrom: NASTANEK EVROPSKE UNIJE in na svoj način zapiši/nariši, kaj posnetek prikazuje. To ponovi pri posnetku št.2.Posnetek, št. 1: Nastanek Evropske unije: https://www.youtube.com/watch?v=3hGeOBam7ug
Posnetek, št. 2: Kako država postane članica Evropske unije?: https://www.youtube.com/watch?v=4xuW8PsxGaQ2. Preveri svoje znanje s kvizom. Na spletni povezavi https://europa.eu/learning-corner/quiz_sl najdeš kviz o Evropski uniji. Izberi si področje Kaj vem o EU? (modri pravokotnik). Preberi navodila in začni reševati kviz (13 vprašanj). Ko rešiš kviz, mi na e-naslov tatjana.lekan@guest.arnes.si napiši, katero vprašanje je bilo najbolj zanimivo, kaj si se novega naučil, ali pa kje si imel/a težave.

GLASBENA UMETNOST

Na povezavah, ki jih najdeš v priponki preberi besedila ter odgovori na vprašanja. Barok

Vse odgovore preteklega ter tega tedna pošlji na naslov anemarija.stefancic@guest.arnes.si (lahko tudi sliko).

Če imate vprašanja me prav tako lahko kontaktirajte na zgornji naslov.