Teden 2: od 23. 3. do 37. 3. 2020

SLOVENŠČINA

Izmed naslovov (SKRIVNOSTNI CIRKUS, ŽUPANOVA UGRABITEV) izberi enega, ki ti najbolj spodbudi domišljijo.

Predstavljaj si, da si detektiv/-ka. Napiši detektivko. V 1. os. opiši napeto preiskovanje kriminalnega dejanja. Na koncu storilca razkrinkaj. Besedilo mora imeti uvod, jedro in zaključek. Členi ga na odstavke. Pazi na pravilen zapis besed, na veliko in malo začetnico ter na pravilno rabo ločil. Prepusti se svoji ustvarjalni domišljiji.
Besedilo nama pošlji preko e-pošte do petka, 27. 3. 2020, do 12. ure (lahko ga napišeš v Wordov dokument, lahko ga skeniraš ali fotografiraš).

Preveri tudi rešitve od prejšnjega tedna: registriraj se na www.irokus.si, s klikom na rumeni gumb ‘Dodaj brezplačna gradiva’ si dodaj vse znane DZ in učbenike. Nato se vrni v svojo i Zbirko. Učbenike lahko prelistaš, v spodnji orodni vrstici pa najdeš tudi gumb, ki razkrije rešitve.

V soboto, 21. marca, smo obeležili SVETOVNI DAN POEZIJE. Vzemi si čas in tudi sam preberi nekaj pesmi. Izberi si eno (na spletu ali v knjižni različici) in nama jo pošlji preko e-pošte do petka, 27. 3. 2020, do 12. ure.
V sporočilo zapiši:
– o čem govori,
– zakaj ti je všeč oz. zakaj si izbral to pesem.

MATEMATIKA

Če imaš kakršnokoli vprašanje ali težavo, piši na albina.ponikvar@guest.arnes.si . Delo za ta teden sem razdelila v tri sklope.

– Prvi sklop je za vse učence 6. razreda enak.
Na povezavi https://www.ric.si/mma/N191-401-2-2/2019061312065090/ odpri rešitve NPZ mat 6 iz leta 2019. Preveri svoje naloge, uporabi rdeče pisalo (kljukica ali popravi rešitev).
Rešitve nalog v ZZV (str. 48 in 49) preveri v isti vadnici na str. 113 (rdeče pisalo, kljukica ali popravek).
Do srede, 25. 3. 2020, mi po e-pošti na kratko napiši, kako je potekalo tvoje delo, pri čem si imel največ in pri čem najmanj težav in kako si bil pri reševanju uspešen.
Rešene naloge NPZ-ja in v ZZV shrani in ko bom ponovno v šoli, jih bom pogledala.

– Drugi sklop je razdeljen po razredih.
Učenci 6. a razreda imate navodila za delo na gumbku. Deljenje z naravnim številom

Učenci 6. b razreda pa v Znam za več na str. 51 rešite Vaja 4, Vaja 5, Vaja 6 in Vaja 9. Če imaš možnost, rešene naloge slikaj in pošlji na albina.ponikvar@guest.arnes.si , sicer pa bom naloge pogledala, ko se zopet vidimo v šoli.

-Tretji sklop je za vse učence enak.
Navodila za delo se nahajajo na gumbku. Deljenje z decimalnim številom

ANGLEŠČINA

– Oglej si vprašalnik o dobrih in slabih navadah v U str. 59. V zvezek zapiši naslov: Good habits, bad habits, ter pri vsakem vprašanju izberi trditev, ki drži zate in jo zapiši v zvezek – loči jih glede na dobre in slabe.
– Preriši in prepiši besedišče v U str. 60.
– V zvezek zapiši 8 povedi o svojih prehranjevalnih navadah in uporabi: I like/I don’t like, ter prislove pogostosti – kaj ješ vedno, kaj včasih, nikoli… Za pomoč pri besedišču si oglej video: https://www.youtube.com/watch?v=rkoKjUayyS8Povedi pošlji učiteljici.
– Preberi besedilo v U str. 61/4. S pomočjo besedila dopolni manjkajoče besedišče v nalogi 3. (prepis v zvezek ni potreben). Pravilnost vstavljenih besed preveri s pomočjo poslušanja v učbeniku (Irokus).
– V DZ reši 44/1.

NARAVOSLOVJE

Ponovimo… KAMNINE
V priponki je dodan celoten pregled kamnin Kamnine .
Preglej ali ti pri zapisu v zvezek kaj manjka. Manjkajoče zapise dopolni. Ob slikah, ki so na straneh 9 – 16 ponovi vse kamnine.KAMNINE IN MINERALI
V zvezek zapiši naslov Kamnine in minerali, stran 26. Prepiši strani 27-29, ki prikazujejo razliko med kamnino in mineralom. Ostale prosojnice si le oglej.PREPEREVANJE KAMNIN (učbenik stran 55)
V zvezek zapiši naslov Preperevanje kamnin in odgovori na vprašanja. Vprašanja prepiši v zvezek ali si jih natisni.
1.    Kaj je prst?
2.    Kaj vpliva na nastanek prsti?
3.    Preperevanje je razpadanje kamnin. Pri tem iz večjih kosov kamnin nastajajo manjši, nato še manjši koščki in ti sestavljajo prst. Ta proces poteka zelo počasi, 3 cm debela plast iz kamnin nastane v tisočih letih. Kamnine preperevajo zaradi:
– fizikalnih dejavnikov,
-bioloških dejavnikov in
– kemičnih dejavnikov.
Pri vsakem dejavniku na kratko opiši na kakšen način povzročajo preperevanje.
4.    Pojasni, zakaj je za organizme pomembna, da sta v prsti prisotna zrak in voda.
5.    Tine je opazoval ptice, ki so na vrtu pobirale deževnike. Mislil je, da je to zelo dobro za vrt. Kaj meniš ti? Odgovor,  kakšen je pomen deževnikov za vrt, lahko poiščeš na internetnih straneh.

GEOGRAFIJA

V petek, 20. marca se je začela koledarska pomlad. Ponovi značilnosti tega letnega časa. V opis vključi: popolno ime tega letnega časa, vpadni kot Sončevih žarkov, razmerje med dnevom in nočjo, osvetljenost Zemlje, letni čas na južni polobli. Ponovi še ostale letne čase.
Drugi del zadolžitve v tem tednu boste opravili s pomočjo učbenika in karte sveta v atlasu. Navodila za delo imate na učnem listu v priponki. UL
V zvezek napišite naslov: Življenje v različnih toplotnih pasovih. Če imate možnost, učni list natisnite, rešite in prilepite v zvezek.
Če boš imel pri delu kakšno vprašanje, mi ga pošlji po e-pošti in pomagala ti bom. Rešen učni list mi morate preko e- pošte poslati najkasneje v petek, 27. 3. 2020.
Želim vam uspešno delo in ostanite zdravi.

ZGODOVINA

Dokončaj PP predstavitev izbrane teme. Pošlji ga učiteljici na e- naslov: tatjana.farkas@guest.arnes
Pregledala ga bo in ti napisala povratno informacijo, da boš lahko popravil(a) predstavitev.
Navodila, ki ti bodo pomoč pri izdelavi najdeš tukaj. PP Navodila

LIKOVNA UMETNOST

Fotografiraj likovni izdelek iz prejšnjega tedna (trobentica) in mi ga pošlješ na moj elektronski naslov. Če imaš pri tem težave, me obvesti.
Pred teboj je nova likovna naloga. Iz odpadne embalaže jajc boš izdelal reliefni obraz. Poišči odpadno embalažo, pripravi si lepilo in škarje ter ne pozabi zaščititi delovne površine. Embalažo smiselno razreži in preoblikuj tako, da dobiš obraz. Manjše koščke uporabi za oči, nos, ušesa, jezik … Bodi inovativen in ustvarjalen.
Tukaj najdeš več primerov reliefnih obrazov, ki ti bodo v pomoč.Relief
   GOSPODINJSTVO 6.A
Preberi snov v učbeniku na strani 67-68, o načinih konzerviranja in shranjevanja živil.
Nato prepiši snov iz gradiva. Konzerviranje
Pod svoje zapiske zapiši kakšna je razlika med sterilizacijo in pasterizacijo.6.A in 6.B
Praktično delo je za vami. Kmalu te čaka nov izziv, tokrat pa malce dela z učno snovjo.
Ta teden bo tvoja naloga, da pobrskaš po domači kuhinji in poimenuješ delovne pripomočke, ki jih uporabljamo pri kuhanju. Preberi navodila in reši nalogo v črtasti zvezek. NavodilaVse pa najdeš tudi na povezavi: http://kuhajmoskupajoshjh.simplesite.com/445456879

ŠPORT

Tudi v tem tednu ne pozabite na fizično aktivnost, ki bo pomembno vlivala na vaše vsakodnevno počutje. Vsebine najdete tukaj. Šport

MLADINSKI PEVSKI ZBOR

Na spodnji povezavi si oglej videoposnetek pesmi You raise me up. Pesem ob videoposnetku večkrat prepoj, da si zapomniš besedilo pesmi. https://www.youtube.com/watch?v=gZt9VnWRZes

TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA

Upam, da si se uspešno registriral in prijavil na spletno stran https://www.irokus.si/, ter opravil nalogo prejšnjega tedna.
Prosim, da mi do torka, 24. 3. 2020, sporočiš kako ti je šlo in pošlješ fotografijo opravljene naloge.
V tem tednu boš raziskal Proces pridobivanja in predelave lesa v polizdelke.

  • V učbeniku Prava tehnika 6  si preberi od strani 92 do 95.
  • Na bel brezčrtni list papirja napiši naslov Leseni polizdelki
  • Zapiši posamezne polizdelke ter ob vsakem nariši sliko tega polizdelka (pomagaj si s slikovnim gradivom  v učbeniku). Za risanje uporabi navadni svinčnik in barvice. Potrudi se, da bo slika pregledna.

Žagan les: tram, ploh, deske, tanke deske, letve.
Vezana plošča, panelna plošča, furnir, vlaknena plošča, iverna plošča, plošča z usmerjenim iverjem ali OSB plošča.

  • Ob vsakem primer polizdelka zapiši (lahko nalepiš tudi sliko) primer uporabe v vsakdanjem življenju. Vesela bom, če boš posamezne polizdelke prepoznal v izdelkih iz domačega okolja.

Če boš imel pri delu težave, mi sporoči po e-pošti, fotografijo opravljenega dela pa pričakujem do petka, 27. 3. 2020. Želim ti prijetno raziskovanje izdelkov iz lesa v tvojem domačem okolju.

GLASBENA UMETNOST

Priloženo besedilo preberi, natisni ter prilepi v zvezek. Muzikal

Na YouTubu poslušaj naslednje primere:

https://www.youtube.com/watch?v=w-lEAHwCaS4

https://www.youtube.com/watch?v=LSRNjnpM7y4

https://www.youtube.com/watch?v=4-L6rEm0rnY

https://www.youtube.com/watch?v=Ir2PE5luGik

Odgovore na vprašanja prejšnjega tedna do srede pošlji na naslov anemarija.stefancic@guest.arnes.si (lahko tudi sliko).

Za zabavo pa rešite križanko.  Križanka